Ce este testarea A/B și cum poate fi utilizată pentru a optimiza conversiile

Performanța bună a unei strategii de marketing digital nu depinde de o „rețetă”. De fapt, nu există pași definiți care să asigure succesul.

Dar există bune practici! Acestea sunt tehnici care se află în spatele site-urilor web, e-mailurilor, a paginilor de conversie și a reclamelor de succes. Iar testarea A/B este unul dintre ele!

Posibilitatea de a testa formate, imagini, culori, butoane, timpi de postare și chiar limba de comunicare, face posibilă optimizarea strategiei în timp. Și exact asta îți oferă testul A/B.

Ce este testarea A /B

Gândește-te la testarea A/B ca la un experiment de laborator, unde trebuie să analizezi două produse diferite pentru a afla care dintre ele are cele mai multe beneficii sau oferă mai multe avantaje pentru client.

Realizarea acestei practici permite compararea diferitelor variabile, pentru a afla care dintre ele oferă o performanță mai bună.

În cazul marketingului digital, comparațiile pot fi făcute și cu paginile de destinație, schimbând culorile butoanelor sau CTA-ul (îndemnul la acțiune).

De ce este importantă testarea A/B

Luarea deciziilor bazate pe numere și informații concrete este cea mai bună modalitate de a crește rata succesului.

Indiferent de strategia pe care o alegi, testarea A/B arată care sunt cele mai bune modalități prin care poți obține feedback real, pe baza unor fapte consolidate.

Astfel, poți avea îmbunătățiri ale unor indicatori importanți și chiar poți profila publicul țintă cu mai multă precizie. Iată care sunt cele mai folosite rate în testele A/B:

  • rata de conversie: validează dacă poți converti mai mulți vizitatori în clienți potențiali în comparație cu metoda curentă;
  • rata de respingere: verifică schimbarea comportamentului vizitatorilor și pentru a valida dacă vor rămâne mai mult pe site-ul tău, pe blog sau pe magazinul online;
  • rata de click: măsoară dacă utilizatorii tind să dea click mai mult pe anumite linkuri de pe site, anunț sau altă pagină.

Ce variabile pot fi testate?

Indiferent dacă ai acces la anunțurile de pe rețelele de socializare sau la Google Ads, site-ul web sau magazinul online, e-mailurile de marketing și landing page-urile, performanța poate fi mai bună sau mai rea din cauza micilor modificări ale unui text sau ale unui alt mic detaliu.

Prin urmare, e bine să fii întotdeauna conștient de variabile:

Reclamă

  • Imagine;
  • Text;
  • Butoane CTA;
  • Segmentarea audienței;
  • Format;
  • Timp de postare.

E-mail Marketing

  • Titluri;
  • Subtitluri;
  • CTA (îndemnul la acțiune);
  • Imagini;
  • Organizarea elementelor;
  • Ziua și ora;

Landing page

  • Titluri;
  • Subtitluri;
  • CTA (îndemnul la acțiune);
  • Imagini;
  • URL-UL;
  • Câmpurile unui formular;
  • Informații descriptive despre produs;
  • Elemente vizuale, cum ar fi culorile etc.

Când este indicat să se facă o testare A/B?

Adevărul este că poți efectua testări A/B ori de câte ori simți nevoia să verifici performanța sau dacă există dorința de a crește veniturile, dar există unele momente în care acestea sunt cruciale și nu trebuie ignorate, printre care putem enumera:

  • schimbarea designului;
  • schimbarea serviciului, a plugin-ului sau a caracteristicii;
  • modificări de preț;
  • fluctuații ale ratei de conversie neobișnuite.

Pe lângă alegerea momentului în care se face testarea, o altă problemă comună pentru marketerii digitali este că nu pot obține rezultate expresive cu testările A /B.

Acest lucru se poate întâmpla dintr-o varietate de motive, cum ar fi alegerea variabilei greșite, lipsa unor conversii suficiente pentru a o face validă, perioada de testare prea scurtă și compararea mai multor variabile în același timp.

Ai mai multe întrebări despre testarea A/B? Dacă da, spune-ne în comentarii!

Testarea A/B este o modalitate excelentă de a îmbunătăți ratele de conversie, de a crește ratele de click și de a crește performanța reclamelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *