Cum să creezi o campanie de publicitate pe Facebook în 2021

Facebook Ads rămâne unul dintre cele mai utilizate instrumente de publicitate online din lume, fiind foarte valoros pentru strategiile de Marketing Digital. Platforma are un site web dedicat complet pentru companii pentru a-și putea folosi creativitatea în anunțuri de diferite formate.

În prezent, există mai mult de 1 milion de companii care investesc aproximativ 8 milioane dolari în anunțuri pe an! În fața acestui fapt, cum se poate obține un randament real pe această piață și cum poți ieși în evidență în raport cu concurența?

Răspunsul este simplu: calitatea.

Ca la orice campanie, există puncte cheie sensibile și importante care ar trebui să fie bine lucrate, ținând cont întotdeauna de publicul țintă și de obiectivul principal.

De aceea, am creat un ghid util, astfel încât să poți afla tot ce ai nevoie pentru a crea o campanie eficientă pentru Facebook Ads și pentru a măsura rentabilitatea investiției.

Ce este Facebook Ads?

Facebook Ads este un instrument de promovare al Facebook, care oferă o mare varietate de formate de anunțuri. Este extrem de eficient datorită diferitelor opțiuni prin care advertiserii se pot adresa publicului și care generează cel mai mare număr de conversii.

Prin intermediul acestei platforme, puteți crea tipuri de audiențe diferite prin amestecarea intereselor, locațiilor, sexelor, vârstelor și a altor opțiuni, astfel încât să vă direcționați anunțurile către persoanele potrivite.

De ce ar trebui să folosești Facebook Ads?

Dacă vreodată, de-a lungul strategiei tale de Marketing Digital, ai auzit că nu ar trebui să investești în Facebook Ads, să știi că este cel mai important este să ții cont de propria strategie și de obiectivele pe care le ai, întrucât acest tip de sfaturi generaliste nu se pot conforma niciodată cu necesitățile pe care le poate avea o companie.

Acestea fiind spuse, utilizarea instrumentului de promovare Facebook Ads poate fi extrem de profitabilă din momentul în care această strategie este în concordanță cu publicul țintă și cu obiectivele tale de afaceri, acționând într-un mod integrat cu celelalte acțiuni deja efectuate de echipa ta.

Merită menționat faptul că Facebook Ads este una dintre cele mai eficiente instrumente mass-media plătite de pe piață, deoarece, pe lângă publicul larg al utilizatorilor, campaniile sale pot avea diferite formate, fără a se limita doar la texte.

Care sunt elementele de bază pe care trebuie să le știi înainte de a folosi Facebook Ads?

Acum, hai să discutăm despre terminologia de bază care este folosită în cadrul platformei Facebook Ads și pe care ar trebui să o înțelegi înainte de a crea o campanie de publicitate.

Business Manager

Aici are loc toată magia! Mass-media plătită nu este doar despre publicarea unui conținut și atât… este important să știi că există multe în spatele ei. Prin capacitățile pe care le oferă Business Manager, poți monitoriza toate anunțurile, respectiv poți analiza și măsura rezultatele. Prin intermediul acestuia vei crea cea mai bună publicitate pentru compania ta.

Reclama / Ad

Reclama sau ad-ul sunt termeni similari folosiți în această industrie. Aceasta e pur și simplu conținutul pe care îl plasezi și plătești pentru a apărea la cât mai mulți oameni posibil, cu un obiectiv predefinit.

O reclamă include componente creative (imagine și text), audiența specifică și metoda de plată/preț pentru conținutul media respectiv.

Reclama ta apare alături de informații relevante pentru audiența ta, așa că este important ca și reclama ta să fie.

Facebook pixel

Facebook pixel este un instrument ce folosește o linie de cod prin care îți permite să urmărești eficiența reclamelor din afara Facebook în alte pagini web, cum ar fi site-ul tău web.

Acest instrument trebuie să fie configurat pentru a avea rezultate de analiză mai eficiente. Pentru a înțelege mai bine cum funcționează acest lucru, ar putea fi interesant să studiezi mai multe despre Facebook pixel.

News Feed

Acesta este un termen pe care ai putea deja să-l cunoști sau nu dar de care nu ai fost conștient pentru că în spatele său stă un profil, o pagină, un grup sau chiar homepage-ul Facebook. Scurt și la obiect, News Feed este fluxul de informații, inima întregului Facebook.

Prin intermediul fluxului de știri (News Feed) sau doar al fluxului (Feed), publicul tău are contact, caută și găsește toate informațiile care te interesează. Aici apare tot ceea ce postezi, sponsorizat sau nu.

Boosted posts

O postare promovată apare în feed și îți crește semnificativ acoperirea. Promovarea se face direct prin postările deja postate pe pagină, iar Facebook sugerează adesea să-ți promovezi postările care au fost mai performante.

Un mare avantaj al boost-ului este posibilitatea de a direcționa postarea către diferite grupuri, în funcție de performanța și necesitatea pe care o ai.

Postare sponsorizată

Publicarea sponsorizată este o combinație între o postare comună și o reclamă.

Atunci când sponsorizezi o postare, aceasta va fi afișată ca „Sponsorizată”, iar audiența ta va fi limitată la persoanele care ți-au apreciat pagina. Acest tip de format nu ajunge la utilizatori noi, ci doar la cercul care face deja parte din brandul tău.

Postările sponsorizate apar mai sus în fluxul de știri, astfel încât audiența ta are mai multe șanse să le vadă. Această tehnică poate fi folosită pentru a promova un anumit produs sau o campanie de publicitate legală pe care compania o face.

Acest articol nu este finalizat. Îl vom actualiza cu timpul…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *